TRISWIM kosmetyki neutralizujące chlor

9 ćwiczeń dla mężczyzn, które zrobisz na atlasie

iplywamy 14:50

9 ćwiczeń dla mężczyzn, które zrobisz na atlasie

atlasdocwiczen
Wiele osób dąży do idealnej sylwetki, lecz nie mają pojęcia, że atlas do ćwiczeń może im w tym pomóc. To sprzęt, który posiada wiele zalet. Dlaczego warto ćwiczyć na atlasie? Jakie daje możliwości?

Dlaczego warto ćwiczyć na atlasie?

Atlas to sprzęt, z pomocą którego rozwiniesz niemal wszystkie partie mięśniowe. Można na nim ćwiczyć w pojedynkę lub w kilka osób naraz. Gdzie znajdziesz atlas? Siłownia – zarówno ta niewielka, osiedlowa, jak i należąca do dużej sieci – jest wyposażona w takie urządzenie.

Wolisz trenować samodzielnie? Kup atlas do ćwiczeń w domu. Jakie partię mięśniowe trenować na tym urządzeniu oraz w jaki sposób należy wykonywać ćwiczenia na atlasie? Czas rozwiać ewentualne wątpliwości.

Ryzyko naciągnięcia mięśni czy zerwania jest dużo mniejsze na atlasie niż w trakcie treningu na wolnych ciężarach, ponieważ obciążenia są asekurowane przez specjalne liny. Dlatego też w czasie treningu nie jest potrzebna pomoc osób trzecich. Nauka obsługi oraz techniki ćwiczeń zajmuje stosunkowo mało czasu – wystarczy podpatrzeć, jak inni wykonują ćwiczenia i znaleźć w sieci filmiki, które posłużą Ci jako instruktaż.

Jakie ćwiczenia można wykonywać na atlasie?

  • Przyciąganie wyciągu górnego do klatki lub karku

W pozycji siedzącej przyciągnij drążek do klatki piersiowej lub do karku. W ten sposób możesz wzmocnić mięśnie grzbietu.

  • Prostowanie nóg w siadzie

Jeżeli zależy Ci na wyrzeźbieniu ud, to jest to idealne ćwiczenie dla Ciebie. Pamiętaj, że im wolniej i dokładniej wykonujesz ćwiczenie, tym efekty będą lepsze.

  • Przysiady ze sztangą

Dobierz ciężary – po każdej stronie takie same. Następnie ułóż sztangę na barkach i powoli schodź do przysiadu. To ćwiczenie pomoże Ci wzmocnić mięśnie uda oraz kręgosłupa.

  • Odwodzenie nóg w tył na wyciągu dolnym

Stań na podwyższeniu, a następnie wyrzucaj powoli nogę w tył. To ćwiczenie wzmocni Twoje mięśnie nóg.

  • Zginanie przedramion z wykorzystaniem wyciągu dolnego

W tym ćwiczeniu bardzo ważne jest to, aby ustabilizować łokcie. Postaraj się je „przykleić” do tułowia, a następnie rozpocznij pracę przedramieniem.

  • Unoszenie ramion w wyciągu dolnym

To bardzo dobre ćwiczenie na barki. W pozycji stojącej złap wyciąg dolny, a następnie wyprostowane ręce zacznij podnosić na wysokość klatki piersiowej.

  • Zginanie ramion opartych na poręczach

To ćwiczenie angażuje mięśnie piersiowe oraz trójgłowe ramienia. Oparte na poręczach ręce uginaj tak, aby nie dotykać nogami podłogi. Gdy ćwiczenie przestanie sprawiać Ci trudności, możesz założyć specjalną kamizelkę, w której umieścisz dodatkowe obciążenie.

  • Podciąganie się na drążku

Klasyczne ćwiczenie, które zna chyba każdy, kto w szkole chodził na lekcje w-f. Zwykłe podciąganie to dla Ciebie żadne wyzwanie? Rozłóż ręce szerzej – będzie Ci nieco trudniej. Możesz też spróbować po podciągnięciu dodatkowo wyjść „w górę”. Przy tym ćwiczeniu intensywnie pracują mięśnie grzbietu i ramion.

  • Skłony tułowia na wyciągu w pozycji klęczącej

Podłóż matę pod kolana, złap za wyciąg i zacznij wykonywać powolne ruchy w kierunku brzucha. Skłony możesz również wykonywać na ławce w pozycji skośnej. Przy tym ćwiczeniu powinieneś poczuć pieczenie w okolicach brzucha – to ćwiczenie wzmacnia właśnie tę partię mięśni.

Jak sam widzisz, istnieje bardzo dużo ćwiczeń, które można wykonywać przy pomocy atlasu. Na koniec powtórzmy jeszcze raz: jeśli nie jesteś pewny, czy wykonujesz dane ćwiczenie poprawne, warto zajrzeć do Internetu i poszukać filmu, w którym doświadczony instruktor, powie Ci, jakich błędów unikać oraz na co zwrócić szczególną uwagę w czasie jego wykonywania. Zawsze możesz umówić się też na jednorazową indywidualną konsultację z trenerem.

Wykorzystaj atlas do ćwiczeń we własnym domu i ciesz się efektywnym treningiem! Odwiedź sklep sport-shop.pl

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *