Odżywki dla biegaczy i żele energetyczne – zobacz jak wybrać

iplywamy 07:14

Odżywki dla biegaczy i żele energetyczne – zobacz jak wybrać

odzywki dla biegaczy

W sportach wytrzymałościowych występuje nieco inne zapotrzebowanie organizmu na składniki odżywcze niż w przypadku treningu siłowego. Warto zdawać sobie z tego sprawę, wybierając odżywki oraz suplementy, które mają wspomagać efektywność treningu biegowego, kolarskiego czy pływackiego. Dowiedz się, na czym polega właściwa suplementacja w sportach wydolnościowych i sprawdź, gdzie znaleźć najlepsze odżywki dla biegaczy, pływaków czy triathlonistów.

Jakie odżywki w treningu wydolnościowym?

Suplementacja jest bardzo istotną częścią całego procesu treningowego, niezależnie od tego, czy preferujemy aktywność fizyczną nastawioną na redukcję masy ciała, poprawę wydolności czy przyrost masy mięśniowej. Szczególnie osoby początkujące, najczęściej ambitne i gotowe do natychmiastowego działania, powinny zaznajomić się z tematem zapotrzebowania energetycznego swojego organizmu. Dobór odżywek, napojów, przekąsek czy żeli energetycznych powinien być dopasowany do uprawianej przez nas dyscypliny, gdyż każdy sport generuje indywidualne zapotrzebowanie energetyczne i witaminowe naszego organizmu.

Odżywki dla biegaczy i żele energetyczne – zobacz jak wybrać

Na rynku znajdziemy bogaty wybór suplementów, takich jak odżywki dla biegaczy, żele energetyczne czy napoje izotoniczne. Niektóre z nich możemy zakupić w formie gotowych do spożycia preparatów, inne, takie jak odżywki białkowe czy izotoniki – możemy przygotować sami. Osobom początkującym poleca się tę pierwszą opcję – gotowe suplementy są tak zbilansowane, aby w pełni zaspokoić zapotrzebowanie energetyczne, witaminowe czy białkowe organizm sportowca-amatora. Osoby z wieloletnim doświadczeniem często samodzielnie przygotowują suplementy, doskonale znając swój organizm i jego reakcję na poszczególne substancje. Jeśli chcemy zacząć stosować odżywki, a nie mamy w tej materii odpowiedniego doświadczenia, rozsądnie będzie skorzystać z porady bywalców siłowni, biegaczy, pływaków itp. z nieco dłuższym stażem.

Gdzie szukać sprawdzonych odżywek?

Osoby uprawiające sporty wytrzymałościowe, oprócz silnych mięśni i mocnych stawów, muszą dostarczać swojemu orgiazmowi również odpowiednią ilość witamin, mikroelementów oraz glukozy, będącej podstawowym „paliwem” dla mięśni w trakcie długotrwałego wysiłku fizycznego. Treningi do maratonu lub triathlonu, zwykłe są o wiele dłuższe niż sesja na siłowni, dlatego tak ważne jest uzupełnianie utraconych substancji odżywczych. Sprawdź ranking gainerów i kupuj najlepsze odżywki i preparaty energetyczne na https://mass-zone.eu/.

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *