Pływanie najzdrowszym sportem

iplywamy 09:49

Pływanie najzdrowszym sportem

plywanie najzdrowszym sportem

Pływanie jest najlepszym sportem dla młodej kobiety i młodego mężczyzny, którzy chcą zachować tzw. linję. Ale nie tylko to – sport pływacki przyczynia się w równej mierze do utrzymania elastyczności ciała, rozwoju wzrostu i ogólnej harmonii ruchów.

Wszyscy nauczyli się dziś cenić słonce i powietrze jako czynniki zdrowotne. Otóż pływanie, jak mało który sport, w pływ a nie tylko na rozwój mięśni, płuc, ale poddaje również powierzchnię ciała ożywczemu działaniu powietrza i promieni słonecznych. Sport pływacki w pływ a dobroczynnie na rozwój równomierny wszystkich ważniejszych organów wewnętrznych, oraz mięśni. Pływak musi oddychać całą piersią, płuca jego muszą funkcjonować równomiernie, co z kolei reguluje obieg krwi w calem organizmie. Zwykle ruchy pływackie dopomagała do wzmocnienia kręgosłupa i nadania mu pożądanej elastyczności. Mięśnie nóg zostają wzmocnione wskutek regularnych i silnych odruchów.

To samo i ręce. Organy wewnętrzne i ośrodki nerw owe wzmacniają się na skutek wytężonego ruchu i masażu, jakim jest ciągły kontakt ciała z masą w ody. Skóra zostaje obmyta i odświeżona, co przyczynia się tak bardzo do prawidłowego oddychania.

Słowem, sport pływacki jest zarówno ćwiczeniem zdrowotnem jak i rozrywką. Rozmaite sposoby jak i metody pływania wywierają dobroczynny wpływ na te lub inne części ciała np. pływanie na wznak, crawlem itd. Aby jednak pływanie i kąpiel dały pożądane wyniki, należy przestrzegać pewnych wskazań praktycznych. Nie należy nigdy wchodzić do wody wcześniej, jak dwie godziny po każdorazowym posiłku. Nie należy zbyt długo pozostawać w wodzie; gdy tylko zjawia się uczucie chłodu, pierwsze dreszcze, należy natychmiast wyjść na brzeg i poddać się energicznemu masażowi. Zbyt długie przebywanie w wodzie wywołuje silne objawy zmęczenia oraz bóle głowy. Nie należy również zbyt długo wystawać na brzegu przed rozpoczęciem kąpieli, aby nie ochładzać skóry, a skoczyć prędko do wody i na samym początku dać kilka razy nurka, co wyrówna różnicę temperatury.

Siedem groszy nr 183, 7 lipca 1933 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

19 + czternaście =